06 February, 2014

PEMBATAL SIHIR

Assalamu'alaikum wbt.


SIHIR ialah suatu fenonena yang sering berlaku pada masyarakat, bukan sahaja pada masa ini malah ia telah berlaku sejak zaman dahulu kala lagi iaitu pada zaman Babylon dan pada zaman Mesir purba lagi.


Sihir ini terdiri daripada berbagai-bagai jenis namun kesemuanya itu dilakukan oleh manusia yang ada penyakit dalam hati mereka melalui perantaraan makhluk halus atau apa yang disebut dalam al-Quran iaitu jin.


Tujuan sihir itu dilakukan ialah untuk mendatangkan mudharat kepada orang tertentu (target) agar target tadi jatuh sakit, merana, putus tunang, tiada jodoh, bercerai dengan pasangannya, rugi dalam perniagaan, gila, tergila-gila akan seseorang, tidak dapat melafazkan akad nikah, hilang nafsu syahwat (mati pucuk), muntah darah, mati dan sebagainya - terlalu banyak jenis-jenis kemudharatan jika hendak diperincikan satu persatu di sini.


Di Indonesia, sihir ini dikenali sebagai santet, guna-guna, teluh, dan pelet. Di Malaysia kita sering berjumpa dengan istilah-istilah seperti buatan orang, santau, tuju, pelalau, busung, pengasih, penunduk, pemisah, penguat, pengunci, pengikat, penyeri muka, pelaris, dan sebagainya.
Islam melarang manusia melakukan sihir - hukumnya adalah haram. Nabi S.A.W. bersabda:

"Jauhilah tujuh perkara besar yang merusak. Para sahabat bertanya: Apakah tujuh perkara itu, ya Rasulullah? Jawab Nabi, iaitu:
1. Menyekutukan Allah (syirik).
2. Sihir.
3. Membunuh jiwa yang oleh Allah diharamkan kecuali karena hak. 
4. Makan harta riba.
5. Makan harta anak yatim. 
6. Lari dari peperangan.
7. Menuduh perempuan-perempuan baik, terjaga dan beriman."
(Riwayat Bukhari dan Muslim)
Sebagian ahli fiqih menganggap, bahwa sihir itu berarti kufur, atau membawa kepada kufur.

Justeru amalkan ayat-ayat berikut untuk membatalkan sihir dan juga sebagai pendinding daripada sihir. Ayat-ayat tersebut ialah:

1. Surah Yunus ayat 81 - 82.
2. Surah al-A'raf ayat 118 - 122.
3. Surah ThoHa ayat 69.
4. Surah an-Nisa' ayat 84.
5. Surah Yusuf ayat 64.



 وَاللَّهُ أَشَدُّ بَأْسًا وَأَشَدُّ تَنْكِيلًا (an-Nisa'84).


فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا ۖ وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ (Yusuf 64).


Kaedah Amalan.


1. Baca ayat-ayat di atas setiap lepas solat subuh dan isya' (diwiridkan 1x setiap ayat).


2. Untuk mengubat jika terkena sihir/guna-guna/santet/buatan orang dsb.
    1)  Fatihah 1x    

    2)  Selawat 1x

    3)  Ayat-ayat pembatal sihir 1x

    4) Doa "Ya Allah, ku pohon pada Mu agar Engkau batalkan sihir ini dengan kekuatan Mu wahai Tuhan Yang Maha Perkasa."

Sekian, semoga entri saya kali ini memberi manfaat kepada kita sekelian. Amin.

Maaf sekiranya font dalam entri ini tidak sekata sebab saya menggunakan mobile version untuk edit entri.

Wasalam.


60 comments:

  1. Assalamualaikum.iznkan hmba amalkan dan doakan supaya diberkati.jazakallahu khairan kathiira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salm wbt.

      Ya silakan. Semoga bermanfaat dan dihindari dari kejahatan sihir. Amin

      Delete
  2. Assalamu'alaikum, boleh saya guna untuk bantu suami saya yang disakiti orang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam wbt

      In shaa Allah, boleh - silakan puan.

      Delete
  3. Izin sy amalkan utk diri sendiri dan keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam wbt

      Silakan. Alhamdulillah

      Delete
  4. Assalamualaikum, bolehkah ayat2 diatas digunakan utk membatal sihir perniagaan? Atau terdapat ayat2 khusus yang lain?
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Wa'alaikum salam wbt

    Boleh in shaa Allah

    ReplyDelete
  6. askum. sejak dua menjak ni.. isteri ada masanya x blh pandang sy.. nk marah sj..ingin mcuba amalkan ayaht ni krn rasanya ada yg nk kami berpisah.. selebihnya kita pohon pd yg Esanya

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Tuan, Mohon Izin saya amalkan utk diri sendiri dan keluarga.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Tuan,

    Saya ada hajat sedikit. Boleh dapatkan email Tuan?

    Sekian terima kasih.

    Khairul
    Puchong, Selangor

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Tuan,

    Saya ada hajat sedikit. Boleh dapatkan email Tuan?

    Sekian terima kasih.

    Khairul
    Puchong, Selangor

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, mohon untuk mengamalkan doa dalam page tuan

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. mohon kepada encik untuk saya mengamalkan

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum, terima kasih atas sharenya tentang doa mustajab :)

    ReplyDelete
  15. Assalam...mohon kongsi ayat tersebut

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum, mohon untuk mengamalkan doa dalam blog tuan

    ReplyDelete
  17. Assalammualaikum..sy mnta izin untuk amalkn ea tuan..sy sedang ikhtiar untuk berubat..risau terkena sihir pelalau..terima kasih atas perkongsian tuan

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum...izinkan saya amalkan ayat ni tuan...trima kasih

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum,tumpang tanya mcm mana kalau sihir pengasih terkena pada tunang sy dan sekarang dia dah lari dari umah family dia ikut laki tu,xtau kat mana,ya Allah mcm mana sy nk buat

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum Tuan, Izinkan saya untuk amalkan ayat yang tuan berikan utk kegunaan diri sendiri dan keluarga. Semoga tuan dirahmati Allah...Aamiin

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Tuan, Izinkan saya untuk amalkan ayat yang tuan berikan utk kegunaan diri sendiri dan keluarga. Semoga tuan dirahmati Allah...Aamiin

    ReplyDelete
  22. assalamualaikum izinkan saya amalkan untu saya gunakan pada diri keluarga.

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum izinkan saya tuan haji untuk mengamalkannya

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum izinkan saya tuan haji untuk mengamalkannya

    ReplyDelete
  25. salam sejahtera. saya mohon izin ye utk ambil dan amalkan serta kongsikan pada orang yang memerlukan. semoga Allah limpahkan rezeki dan pahala y melimpah ruah buat awk. terima kasih sgt bermanfaat.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Boleh buat pendinding rumah tak drpd santau???????please reply balik encik mohd saad....

    ReplyDelete
  28. Boleh buat pendinding rumah tak drpd santau???????please reply balik encik mohd saad....

    ReplyDelete
  29. Boleh buat pendiding rumah tak drpd santau??????

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum.izinkan saya mengamalkannya dan berkongsi dgn rakan2.

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum.izinkan saya mengamalkannya dan berkongsi dgn rakan2.

    ReplyDelete
  32. izinkan saya guna ustaz

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum ... ustaz apa yg d maksudkan dengan 06 February, 2014

    PEMBATAL SIHIR

    Assalamu'alaikum wbt.
    SIHIR ialah suatu fenonena yang sering berlaku padamasyarakat, bukan sahaja pada masa ini malah ia telah berlaku sejak zaman dahulu kala lagi iaitu pada zaman Babylon dan pada zaman Mesir purba lagi.
    Sihir ini terdiri daripada berbagai-bagai jenis namun kesemuanya itu dilakukan oleh manusia yang ada penyakit dalam hati mereka melalui perantaraan makhluk halus atau apa yang disebut dalam al-Quran iaitu jin.

    Tujuan sihir itu dilakukan ialah untuk mendatangkan mudharat kepada orang tertentu (target) agar target tadi jatuh sakit, merana, putus tunang, tiada jodoh, bercerai dengan pasangannya, rugi dalam perniagaan, gila, tergila-gila akan seseorang, tidak dapat melafazkan akad nikah, hilang nafsu syahwat (mati pucuk), muntah darah, mati dan sebagainya - terlalu banyak jenis-jenis kemudharatan jika hendak diperincikan satu persatu di sini.
    Di Indonesia, sihir ini dikenali sebagai santet, guna-guna, teluh, dan pelet. Di Malaysia kita sering berjumpa dengan istilah-istilah seperti buatan orang, santau, tuju, pelalau, busung, pengasih, penunduk, pemisah, penguat, pengunci, pengikat, penyeri muka, pelaris, dan sebagainya.
    Islam melarang manusia melakukan sihir - hukumnya adalah haram. Nabi S.A.W. bersabda:

    "Jauhilah tujuh perkara besar yang merusak. Para sahabat bertanya: Apakah tujuh perkara itu, ya Rasulullah? Jawab Nabi, iaitu:

    1. Menyekutukan Allah (syirik).

    2. Sihir.

    3. Membunuh jiwa yang oleh Allah diharamkan kecuali karena hak. 

    4. Makan harta riba.

    5. Makan harta anak yatim. 

    6. Lari dari peperangan.

    7. Menuduh perempuan-perempuan baik, terjaga dan beriman."

    (Riwayat Bukhari dan Muslim)

    Sebagian ahli fiqih menganggap, bahwa sihir itu berarti kufur, atau membawa kepada kufur.

    Justeru amalkan ayat-ayat berikut untuk membatalkan sihir dan juga sebagai pendinding daripada sihir. Ayat-ayat tersebut ialah:

    1. Surah Yunus ayat 81 - 82.
    2. Surah al-A'raf ayat 118 - 122.
    3. Surah ThoHa ayat 69.
    4. Surah an-Nisa' ayat 84.
    5. Surah Yusuf ayat 64.



     وَاللَّهُ أَشَدُّ بَأْسًا وَأَشَدُّ تَنْكِيلًا (an-Nisa'84).


    فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا ۖ وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ (Yusuf 64).


    Kaedah Amalan.
    1. Baca ayat-ayat di atas setiap lepas solat subuh dan isya' (diwiridkan 1x setiap ayat). Sy xpaham ... terima kasih

    ReplyDelete
  34. Assalammualaikum...izinkan saya amalkan utk keluarga dan perniagaan saya...

    ReplyDelete
  35. Assalammualaikum...izinkan saya amalkan utk keluarga dan perniagaan saya...

    ReplyDelete
  36. saya kongsi untuk perubatan kakak saya tuan.

    ReplyDelete
  37. izinkan sy mengamalkannya ya tuan....

    ReplyDelete
  38. Mohon mengamalkan nya ustaz. . . .semoga bermanfaat dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. Mohon kepada ustaz..agar saya amalkan utk kebaikan dan manfaat pd diri saya. Terima kasih pos doa ini.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Mohon mengamalkannya Ustaz..semoga beroleh manfaat dunia akhirat.

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum ustaz, izinkan saya mengamalkannya.. Semoga Allah sentiasa merahmati ustaz di dunia dan di akhirat

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum ustaz, izinkan saya mengamalkannya.. Semoga Allah sentiasa merahmati ustaz di dunia dan di akhirat

    ReplyDelete
  45. Mohon mengamalkan nya ustaz. . . .semoga bermanfaat dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  46. salam ustaz..boleh dapatkan nombor atau emeil ustaz..ada sedikit hajat..terima kasih

    ReplyDelete
  47. Salam... mohon share.. juga utk kegunaan saya.. saya dan suami .. dlm proses perawatan akibat sihir rumahtangga

    ReplyDelete
  48. Anonymous16 May, 2017

    Salam saya ada menyediakan urutan tradisional untuk wanita dan ibu bersalin.
    area seluruh kawasan kuala lumpur dan sekitarnya.
    hubungi 013-2096836.

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum tuan ustaz..terima kasih dgn perkongsian ilmu di atas..minta izin untuk berkongsi.

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum tuan ustaz..terima kasih dgn perkongsian ilmu di atas..minta izin untuk berkongsi.

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum. Ustaz minta izin ye! Dah macam2 amal.. Tapi amalan ni belum pernah jumpa lagi.

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum semua... perkongsian amalan diatas adalah benar... selain untuk makan juga 7 biji tamar nabi (ajwa) pagi dan 7 biji petang sebagai ikhtiar pendinding sihir. Semoga bermanfaat untuk Muslimin Muslimat sekelian

    ReplyDelete
  53. salam alaik ustaz, apakah kaedah untuk kita gunakan pada org yang terkena sihir ,sekiranya org itu tidak percaya bahawa dia disihir, sebagai contoh sihir penunduk

    ReplyDelete
  54. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum ustaz.. minta keizinan untuk beramal

    ReplyDelete