03 September, 2012

Doa Perlindungan Daripada Bersedih, Berhutang, Dan Sikap Negatif


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Sekiranya kita dilanda dengan perasaan sedih atas sesuatu perkara, atau runsing sebab bebanan hutang yang banyak, maka adalah disarankan beramal dengan doa di bawah ini. 

Doa ini dibaca pada waktu pagi dan petang iaitu selepas subuh dan  selepas asar atau maghrib. Seelok-eloknya jadikanlah doa ini sebagai rangkaian doa yang dibaca seusai solat.  

Seperti biasa, mulakan doa dengan istighfar, fatihah, dan selawat terlebih dahulu. Dan kemudian  barulah berdoa dengan sepenuh hati dengan memahami makna doa yang dipohon tersebut. 

Sekian, selamat beramal.



الْلَّهُمَ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَ الْحَزَنِ , وَ أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَ الْكَسَلِ , وَ أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَ الْبُخْلِ , وَ أَعُوْذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَ قَهْرِ الْرِّجَالِ

(Ya Allah! Aku berlindung dengan-Mu daripada perasaan keluh kesah dan berdukacita, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sikap lemah dan malas, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat takut dan bakhil, dan aku berlindung dengan-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan lelaki (penindasan orang)).




5 comments:


  1. A licensed Loan Lender, We offer Affordable Loan at 3% interest rate available for local and international borrowers, Are you seriously interested in getting a genuine Loan without stress? Do you need this Loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more details via:(majidvijahlending@gmail.com)

    LOAN APPLICATION FORM.

    (1)Full Name:
    (2)Country:
    (3)State:
    (4)Address:
    (5)Sex:
    (6)Occupation:
    (7)Amount needed:
    (8)Loan duration:
    (9)Loan purpose:
    (10)Telephone

    Email Us:(majidvijahlending@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. informasi yang bermanfaat gan..
    ini ada referensi tasbih, agar lebih rajin dan semangat wiridnya >> www.tasbihkaromah.com

    ReplyDelete
  3. Salam..kalau sy nak doa untuk suami yang suka keluar malam,alsan dia,dia jumpa orang utk.mudahkan dia cari job kerajaan swasta.. mohon bantuan doa terbaik.

    ReplyDelete
  4. Salam..kalau sy nak doa untuk suami yang suka keluar malam,alsan dia,dia jumpa orang utk.mudahkan dia cari job kerajaan swasta.. mohon bantuan doa terbaik.

    ReplyDelete